Sürekli sipariş vererek çalışan müşteriler tarafından verilen siparişlerin takip edilmesi, siparişlerin karşılanması, faturalanması, karşılanamayan siparişlerin takibi ( backorder) gibi işlemler “Satış Siparişleri” bölümü kullanılarak gerçekleştirilir. Bu bölüm analyst’in bazı sürümleri için geçerlidir. Ayrıca kullanıcı yetkisine göre işlem yapılabilmektedir.
Satış siparişlerinde ilgili işlemler ve akış;
Satış Siparişleri ( İşlemler )
Sipariş Dağıtım İşlemleri
Satış siparişlerinin sistem parametrelerine uygun olarak stok durumuna göre otomatik olarak karşılanarak fatura kesimine hazır hale getirilmesini sağlar.
Genel Toplama Listesi
Siparişlere istinaden yapılan dağıtım neticesine göre müşterilere gönderilecek malzemelerin depodan toplanması amacıyla kullanılan bir listedir. Bu liste toplanacak malzemebazında, müşteri dağılımı ile ve depo adres sırasına göre hazırlanarak birbirine yakın malzemelerin aynı seferde toplanması imkanını sağlar.
Personel Sipariş Raporu
Siparişi alan personel bazında ve girilen tarih aralığında alınan siparişlerin satır ve tutar toplamlarını listeler.
Sipariş Karşılama Analizi
Girilen tarih aralığında miktara ve tutara göre gelen siparişlerin hangi oranlarda karşılandığını firma bazında listelenmesini sağlar. Bu raporun ekinde “Özet Sipariş karşılama Analizi” isimli özet rapor hazırlanır.
Müşteri siparişlerinin en üst seviyede karşılanması beraberinde stok devir hızının artırılarak düşük seviyede stok ile gerçekleştirilmesi başarılı bir stok yönetimi anlamını taşımaktadır.
Satış Siparişleri İcmali
Girilen tarih aralığında, müşteri seçerek veya bütün müşterileri kapsayacak şekilde, istenirse ambar bazında siparişlerle ilgili listelerin alınması veya excel tablosuna aktarımı yapılabilmektedir.
Backorder Listesi
Gelen siparişlerden karşılanamayan malzemeler müşteri bazında backorder ekranında izlenebilmektedir.
Bu bölümde bulunan raporlar menüsünde ;
- Bayiden Sıralı Rapor
- Malzemeden Sıralı Rapor
- İki Tarih Arası BackOrder Analizi