Müşteri Kartı

Ticari işlemlerde kullanılacak müşteri girişinde  Kayıt Tipi : Müşteri olarak işaretlenerek kayıt açılmalıdır,  Satış Tipi: Firma, Bayi, Şahıs, Dernek seçeneklerinden biri olarak işaretlenecektir.  Fatura gibi resmi evraklarda müşteri bilgileri basılacağından Vergi numarası veya Vatandaşlık numarasının mutlaka eksiksiz girilmesi gerekmektedir.

Analyst_Musteri001

Potansiyel veya mevcut ticari müşteri kayıtlarını açarken ticari faaliyetinize uygun olarak müşterileri kategorilere ayırmanız CRM aktivitelerinin yapılması esnasında sizlere oldukca avantaj sağlayacağı unutulmamalıdır.

  • Tanımlar -> Müşteri Tanımları bölümündeki verileri kontrol edin ve faaliyetinize uygun değişiklik veya ilaveleri yapın,
  • Tanımlar ->  CRM Tanımları bölümündeki verileri kontrol edin ve faaliyetinize uygun değişiklik veya ilaveleri yapın,

Kayıt Tipi ;  Müşteri kartının ticari müşteri veya crm kaydı olarak ayırır.

Satış  Tipi ; Müşterilerin Firma, Şahıs, Bayi, Dernek olarak kategorilere ayırmak amacıyla kullanılır.

Müşteri Grupları ; Müşteri kartında yapılan bu tanım ile müşterilerinizi  iş koluna göre gruplara ayırmanız mümkündür, Alıcılar, Satıcılar, Filo, Bayi, AbcMarkası…

Sektörler ; Bilişim teknolojileri, Otomotiv, Denizcilik, Eğitim, Yapı Sektörü…

Meslek Grupları ; Elektronik, Bankacılık, İnsan Kaynakları, Hostes, Yazılım, Plasiyer…

Müşteri Özel Grupları ; VIP müşteri, Normal Müşteri, Abc alabilir…

Ticari Durumlar ; Satış ihtimaline göre; Aktif, Pasif, Sıcak, Belirsiz…

Müşteri Bilgi Kaynağı ;  CRM havuzuna alınan bilginin kaynağını gösterir ( firma, bayi, şube).

Müşteri Tercihleri ; Okuduğu gazeteler, izlediği TV kanalları, tercih ettiği renkler, yaptığı spor aktiviteleri, seyahat tercihleri, sattığı ürünler, parfüm markası, okuduğu kitap, AVM tercihi, sigorta şirketi, gittiği eğlence merkezi, dışarıda yediği yemek sıklığı, telefon markası, bilgisayar markası, kullandığı araç, satınalmayı planladığı araç, plan tarihi…